Welkom op de website van Kempisch Tehuis 

Als sociale huisvestingsmaatschappij hechten wij veel belang aan correcte dienstverlening. Deze website tracht u alle nodige antwoorden te bieden op uw vragen. Uiteraard blijven onze medewerkers steeds tot uw beschikking. Klik op contact om hen te raadplegen.

Breng gerust regelmatig een bezoekje en volg onze nieuwe projecten op de voet of ontdek nieuwe folders, nieuwsbrieven of andere weetjes.

 

 


Raadplegen plaats op wachtlijst tijdelijk niet mogelijk 

Momenteel kan de plaats op de wachtlijst niet opgevraagd worden bij onze diensten, en ook niet online.
Deze module is nog steeds niet beschikbaar in het nieuwe softwareprogramma.
Van zodra deze module actief is, wordt u hiervan persoonlijk op de hoogte gebracht via een nieuwsbrief.
Wij verontschuldigen ons voor het ongemak.

 


Gewijzigde wetgeving 

Start taalkennisvereiste op 1 november 2017

Vanaf 1 november verandert de taalvoorwaarde van een taalbereidheid naar een taalkennisvereiste. Een huurder moet na één jaar kunnen aantonen dat hij effectief Nederlands kan.

De kandidaat-huurder moet niet langer bij inschrijving voldoen aan de taalbereidheidsvoorwaarde. De kandidaat kan vanaf nu op drie momenten bewijzen dat hij een basistaalvaardigheid Nederlands beschikt: bij inschrijving, bij toewijzing of toetreden van een sociale woning en ten laatste één jaar nadat ze huurder werden. Kempisch Tehuis kan bijgevolg een inschrijving, toewijzing of toetreding niet weigeren omdat een kandidaat-huurder niet voldoet aan de basistaalvaardigheid Nederlands.

Als de huurder na 1 jaar niet kan bewijzen dat de huurder voldoet aan de taalkennisverplichting, zal Kempisch Tehuis de toezichthouder contacteren. De toezichthouder kan een administratieve geldboete tot 5.000 euro opleggen.

Wil je Nederlands leren? Dan kan je contact opnemen met het Agentschap Integratie en Inburgering via onderstande contactpunten.  Zij zullen je verder informeren over de mogelijkheden.

Contactpunt Genk

 

Jaarbeurslaan 25 3600 Genk
T: 089 50 47 91 (inburgering) - 089 65 92 85 (Nederlands) - 0483 35 16 52 (Nederlands)
genk.maasland@integratie-inburgering.be

Contactpunt Lommel

 

Stationsstraat 21 3920 Lommel
T: 011 53 97 24 (inburgering) - 0475 65 13 61 (Nederlands) west.lim@integratie-inburgering.be

Contactpunt Neerpelt

 

Stationsstraat 76/3 3910 Neerpelt
T: 011 73 49 65 (inburgering) - 0475 65 13 61 (Nederlands) west.lim@integratie-inburgering.be

Contactpunt Heusden-Zolder

Waterleidingsstraat 14 3550 Heusden-Zolder
T: 011 73 49 65 (inburgering) - 0475 65 13 61 (Nederlands) west.lim@integratie-inburgering.be

 Klik hier voor meer informatie.


Winterpermanentie: T 011 81 07 20

Tussen 1 november en 1 maart is er extra permanentie voor zeer dringende reparaties (vooral voor centrale verwarming) op:

  • vrijdag van 13.00 tot 17.00 uur
  • zaterdag, zondag en feestagen van 8.00 tot 17.00 uur

Spreek bij dringende en zware defecten aan de elektriciteits- en verwarmingsinstallaties een boodschap in op het antwoordapparaat. Vermeld duidelijk uw adres en telefoonnummer.

De technicus van dienst doet al het nodige om dringende oproepen te beantwoorden. Enkel dringende klachten die niet uitgesteld kunnen worden, worden beantwoord en hersteld.